Corno Medale 1029 m n.p.m

Na Corno Medale (1029 m n.p.m) w Alpach Bergamskich poprowadzono średnio-trudną  via ferratę. Będąc rok temu w małej włoskiej miejscowości Lecco, nie myślałam, że góry ją otaczające oferują żelazne drogi. Tym razem zamiast leniuchowania przy jeziorze, wybraliśmy z Łukaszem trochę aktywniejszą formę spędzenia  tam wolnego czasu.

środa, 17 sierpnia 2011

Z dworca kolejowego idziemy około 40 minut na obrzeża miasta. Mijając ostatnie domostwa, wchodzimy do pobliskiego lasu. Oznaczeń żadnych nie ma, stąd gdyby nie fakt, że Łukasz próbował swoich sił na tej ferracie kilka miesięcy wcześniej (niestety burza zadecydowała o wycofie), na pewno błądzilibyśmy po całym Lecco. W miejscu rozpoczęcia się ferraty, okazuje się, że nie jesteśmy jedynymi osobami, które na ten dzień zaplanowały wejście na Corno Medale tą właśnie drogą. Przy skale przygotowywały się już cztery osoby. Gdy zniknęły nam z zasięgu wzroku, przypięliśmy swoje karabinki do metalowej liny i ruszyliśmy w górę.

Początek via ferraty.

Pierwsze metalowe uchwyty.

Bardzo charakterystyczny punkt na ferracie.

W połowie drogi na szczyt, coraz bardziej zaczyna nam doskwierać upał. 30°C na skalnej ścianie, powoduje, że szybko pozbywamy się zapasów wody, a ja zaczynam dostrzegać pierwsze skutki uboczne wywołane silną ekspozycją na promienie słoneczne. Oprócz objawów skórnych, pojawiają się pierwsze zaburzenia procesów poznawczych. To co chciałam powiedzieć nie zawsze brzmiało tak, jak pomyślała głowa :) Na szczęście, wspinając się coraz wyżej, łatwiej było schować się w cieniu, dzięki rosnącym drzewom.

Brakuje tylko truskawkowej granity :)

Widok na Lecco.

Końca nie widać.

Ale się guzdracie!

Via ferrata prowadzi na sam szczyt. Na Corno Medale docieramy późnym popołudniem, a na samej górze nikogo nie zastajemy. Do Lecco wracamy pieszo już bez metalowych dodatków.

Corno Medale 1029 m n.p.m

Osiedle u podnóża Corno Medale.

--------------------------------------------------------------------------------------