Chełmiec 851m n.pm - 29.08.2010

Postanowiłam, że górki o trochę niższej wysokości (co nie znaczy, że łatwo dostępne)  postaram się zdobywać w miarę "godny" sposób. Po prostu poszwendać się w danym paśmie górskim na więcej niż zaplanowane minimum. Dlatego też wybrałam propozycję wycieczki w Góry Wałbrzyskie organizowaną przez lubińskie PTTK. Trasę rozpoczęliśmy w miejscowości Unisław Śląski. Stamtąd szlakiem zielonym udaliśmy się w kierunku Dzikowca (836m n.p.m). Doświadczeni zapaleńcy w nie młodym już wieku narzucili takie tempo, że nie wypadało mi nawet na chwilę przystawać.

Szlak na Dzikowiec.

Chełmiec widziany z Dzikowca (836m n.p.m)

Na Dzikowcu zrobiliśmy krótką przerwę śniadaniową i udaliśmy się w kierunku naszego głównego celu jakim był Chełmiec - schodząc w między czasie do miejscowości Boguszów Gorce. Ciekawostką jest, że ratusz owego miasta jest najwyżej położonym w Polsce. Około godziny 12.30 po kolejnej krótkiej przerwie wchodzimy ponownie na szlak idąc Drogą Krzyżową Trudu Górniczego. Mniej więcej w połowie drogi orzeźwia nas tak zwany ciepły letni deszcz.

48 metrowy krzyż na Chełmcu.

18 metrowa wieża widokowa na Chełmcu.

Około godziny 14.30 schodzimy dość ostrym zejściem do Szczawna Zdrój, gdzie musieliśmy chwilkę poczekać na nasz autobus. Szkoda, że nie mieliśmy czasu już zajrzeć do Domu Zdrojowego i napić się wody.

Chełmiec widziany ze Szczawna Zdrój.

1. Gratuluje zdobycia kolejnego szczytu Korony Gór Polski ;) Widzę, że już niedługo do finiszu dojdziesz ... powodzenia i pozdrawiam :)

2. Przywędrowałem na Twoją stronę za SQ7UFO :)
    Też gratuluję zdobycia kolejnego szczytu do KGP, chociaż polecam Ci zdobyć kiedyś w wolnej chwili prawdziwy najwyższy szczyt Gór Wałbrzyskich - Borową, która znajduje się praktycznie na przedmieściach Wałbrzycha w kierunku południowym.
    Dodałem dobie Twoją stronę do czytnika RSS, więc będę częściej zaglądał!

3. Anonimowy22/8/11 12:08

fajne informacje na temat chełmca

4. Anonimowy8/2/14 09:16

Kiedyś mnie uczono, że Chełmiec ma wysokość 869 m n.p.m
    Co się nagle stało ? Zdegradowano Chełmca jako najwyższy
    szczyt Gór Wałbrzyskich na rzecz Borowej. Na jakiej podstawie. Słyszałem, że na czyjeś zlecenie wykonano mało wiarygodne pomiary. Gdzie jest wiarygodny opis tych pomiarów, wg jakiej metody. Gdzie profesjonalne wyjaśnienie, ja takiego nie mogę znaleźć. Ktoś sobie wymyślił ponowny pomiar jednego spośród wielu szczytów
    w okolicy i to podobno wg metody, która nigdy nie była precyzyjną. Należało dokonać pomiarów wszystkich okolicznych szczytów razem z Borową a tak, wygląda